Monday, February 9, 2009

PertuNanGan




















cantik memanjat pohon ara,
Nampaknya cantik berseri laman.
Besar hajat kami tidak terkira,
Hendak memetik bunga ditaman.

Bak kata orang..
Tuan menyimpan sekuntum bunga,
Bak intan di dalam peti.

Kami menyimpan seekor kumbang,
Sudah terpikat ke bunga tuan,
Hendak menyunting intan tuan,
Hendak bernaung di rumah ini,
Hendak menyambung tali darah,
Hendak mengikat tali keluarga.

Minta diterima hajat kami...

( just copy dr web site...tak sempat nak wat sendiri hehe takda idea )


assalamualaikum penghukur kata...hahah sopannyer...korang nak tau sabtu ahd lps aku g bercuti...waaaa...tu pon ada sbb ...sbb nye yela g meminang utk abg aku d jhr bahru...first time dtg jhr...dulu ada la jgk...tu pon g tangkak...tapi waktu kecik la da tak berapa ingat hahaha...kre bagai rusa masuk kampung la...tapi bleh dikatakan JB ni sama la jgk dgn KL..tapi pemandangan nye lg ok dr KL...

aku bermalam di bandar baru uda...hotel tmpt keje ayh aku hehehe...kre best ar....aku bertolak dr rumah lebey kurang kol 10....asalnya nak bertolak awl bab igt majlis nye 7 aribulan waktu hari yg kitaorg sampai jgk...tapi naseb bek ayh aku kompemkan lg skali...rupa2nya majlis tu 8 aribulan....aku ngan sedara mara aku kebanyakkan nyer sebelah mak aku bertolak dgn 5 buah kereta...

sampai je situ kitaorg terus ke hotel n terlelap...letih beb...igt dkt ke jauh tu....ptg tu g mkn kat medan selera dkt je bkn jauh....ptg tu sume wat aktiviti masing2...ada yg pg danga bay , tambak jhr , plaza angsana...sumenyer berdekatan dgn htel aku...jauh kre mcm umah aku g PAS n SACC la...haha tu pon nak ckp jgk....

mlm tu apa lg masing2 wat memekak la...aku dengan sedara mara aku kebanyakannya lelaki ppuan 4 org je hehehe wat bising hahaha...biasa la en bdk laki...wat nakal sikit..sikit je tak byk...ayah aku tempah 9 bilik...tu baru 5 buah kereta...blom lg kahwin..nanti mcm mana la ek mesti byk bilik hahaha...lg riuh la nanti...

keesokan pg nyer pg mkn kat medan selera tu lg..tapi pg tu ada pasar tani......so jalan2 la kejap...then ayah aku pg la jalan2 tgk2 danga bay , tambak jhr , istana , masjid sultan abu bakar ala mawi kahwin tu hahaha...baru terkenal msjid tu skrg tak , then woodland , pantai lido n byk jgk la...nmpk jgk la jiran yg terdekat iaitu SINGAPURA ...herm tu je la... ok aku nak kongsi beberapa gamba waktu kat majlis tu ek...heheh

setelah seminggu tak update blog , ni ada la sikit coretan aku utk di kongsi bersama k hehehe..k papehal coment ek assalamualaikum....

(kkk aku dah kahwin , abg aku da bertunang , aku bila????hehehe hanya Allah mengetahui dan mencari kredaan nyer tumpuan utama)

~sekian~



























2 comments: