Wednesday, March 4, 2009

yang pergi takkan kembali lg....~

salam.....
salam takziah kepada keluarga arwah pn romizah kerana kehilangan seorg ibu dan isteri disisi mereka...alhamdulillah sesi belangsungkawa telah berjalan dgn sempurna...aku mendapat berita melalui sms yg dikirmkan kepada ku yg diberikan drpd pn rahimah...hehe masih igt lg dia kepada aku...

lalu aku menjalankan tugas aku seperti kebiasaanya utk memberitahu rakan2ku yg ada dlm list phonebook aku...seperti kebiasaan juga...bertalu2 msg masuk kedlm hp hu utk mengetahui kebenaran cerita itu...malah ada yg tak igt siapakah pn romizah????herm...

aku pg ke masjid bersama rakan2ku...baik yg sudah lama meninggalkan sekolah mahupun baru turut utk menziarahi jenazah utk kali terakhir....inilah yg aku ske sikap bdk 18 ni...sikap ukhwah sesama insan yg tertanam ketika menuntut di sekolah 18 terserlah....baek pelajar dr kelas belakang mahupun depan pergi menziarahi jenazah....senior2 lama yg sudah lama meninggalkan sekolah turut hadir...aku terharu....

ketika di bilik pengurusan jenazah...kelihatan guru2 hadir utk memberi penghormatan terakhir...pengetua lama mahupun baru turut ada...guru lama yg sudah pindah pon turut ada....keadaan begitu sayu...namun ahli keluarganya tabah dlm hadapi situasi ini...kelihatan juga junior2ku yg kini form 5 turut hadir...

jenazah selamat dikebumikan di seksyen 21....aku terkenang arwah pn romizah...aku masih igt...dia pernah menegur ku cara aku menjalankan tugas sbg timbalan ketua pngws...dia juga byk menegur kepada rakan2ku seperti nas redwan abe fahmidollah farhan dan laen2 lg...antara salah satu jasanya kepada sekolah ialah dia membawa pasukan memasak sekolah menjuarai peringkat kebangsaan sebyk dua kali ...sekolah kami dipandang tinggi...malah beliau juga mengiring kami ketika melakukan senam seni...tu sajalah yg dpt aku coretkan utk kali ini..

~alfatihah~

pn romizah dlm kenangan

3 comments:

  1. -al fatihah-
    semoga roh pn. romizah di semadikan di sisi org org soleh..amin..

    ReplyDelete
  2. kenapa saya baru tau semua ni!
    haih..
    ~alfatihah~

    thx daus, for telling.
    i wish i cud be there as well..

    ReplyDelete
  3. wei mana lagi blog ko..sunyi je...bosan arrr

    ReplyDelete